QUI, QUÈ, COM, QUAN I PER QUÈ?

creada des del l'AULA DE COOPERACIÓ del COL.LEGI D'ARQUITECTES DE GIRONA, per a reunir/organitzar/coordinar arquitectes motivats per dissenyar i comprometre's amb un encàrrec professional, el de CONSTRUIR un ORFENAT PER A LA FUNDACIÓ NAMASTE CHILDREN HOUSE! Obrim el format 2.0 perquè estiguis al dia i participis de l'evolució del grup, el projecte i el cicle de visites/aportacions/conferències que es planificaran, sense oblidar el gran repte: EL SOSTRE DE 375 NENS I NENES DEL NEPAL.

11.11.11

L'AULA_SESSIÓ 3

AULA DE COOPERACIÓ DEL COAC_girona 
PROJECTE NAMASTE.GIRONA

SESSIÓ   3
DATA       9 DE NOVEMBRE DE 2011



ESTAT DEL PROJECTE
- Fase recollida dades
- Diagrames d’usos

TEMES TRACTATS
  • Resum sessió anterior
  • Es recomana escoltar la gravació de l’entrevista amb els Amics del Nepal (que tenen experiència en construcció al Nepal)
  • Busca informació topogràfica
  • Resum comentaris Sandra Bestraten a l’Aula:
    • ORFENATS model ..........(Àustria...?)
    • Model de funcionament d’orfenat provat en diferents indrets del món. Segueix un model de funcionament en el qual els nens i nenes estan repartits en grups de 12 barrejats per edats. Estan barrejats per edats i cuidats per una dona (auntie / tia) que     té la funció de “mare”, tutora, cuidadora, vigilant, cuinera, etc. El concepte és que formin una unitat “familiar” autònoma que es cuidi d’ella mateixa tant en les funcions bàsiques (menjar, neteja, etc) com en l’aspecte educatiu, emocional i de creixement personal.
    •  Unitats d’allotjament tipus:
      • Segueixen un model basat en unitats “familiars” de 12 membres (6 nois,                       6 noies i la “tia”)
      • La casa o unitat per aquesta unitat familiar està formada per: 1 sala, 1                                     habitació per les 6 noies, 1 habitació per els 6 nois, 1 habitació per la             cuidadora, 1 habitació coixí (que alhora fa de sala de jocs, per si un nen té una necessitat especial o per un convidat/a), 1 bany, 1 sala menjador, 1 cuina, 1 safareig exterior o semicobert.
      • Unitats allotjament dones marginades: Totes les dones tenen una feina o ocupació dins el poblat de l’orfenat (manteniment, neteja, cuina, jardineria...) o bé amb tallers d’artesania creats expressament per elles. Amb el temps, si ho volen i estan prou preparades, poden arribar a ser “ties” cuidadores de les unitats familiars.
    • RECOMANACIONS ORFENAT
      • La integració de l’orfenat amb l’entorn on s’ubica és important perquè els nens no estiguin marginats. Per això recomana estimular la interacció:
      • crear activitats on la gent o els nenes del poble pugui participar (esports, tallers, teatre, etc).
      • portar els nens a activitats del poble.
      • portar els nens a diferents escoles i que no vagin sempre en “bloc”.
      • des de l’arquitectura es poden situar les àrees de jocs, esports, etc properes amb els vials públics.
    • RECOMANACIONS MATERIALS
      • Murs ceràmics o de terra premsada més confortables tèrmicament que els de formigó, i  en cas de murs de ceràmica cuita (totxos) s’han de fer amb cambra d’aire per millorar el comportament tèrmic.
      • coberta inclinada de xapa metàl·lica poc durables (s’oxida) i mal comportament acústic quan plou. El mal comportament tèrmic s’ha de corregir amb un fals sostre addicional.
      • important vigilar la correcta execució dels fonaments.
      • recomana la terra premsada i aporta documentació tècnica “Informes de la construcción” número 63.

ACORDS
  • Es buscaran plànols topogràfics a ICC, llibreria Ulisses
  • Es continuarà buscant informació en les línies temàtiques (Nepal, instal·lacions-energia, sistemes constructius, tipologies)
  • Continuem treballant, per separat, diagrames d'usos i programa, segons el que anem descobrint i tinguent el compte la data de la posada en comú, el dimecres que ve 16 de NOVEMBRE.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada