QUI, QUÈ, COM, QUAN I PER QUÈ?

creada des del l'AULA DE COOPERACIÓ del COL.LEGI D'ARQUITECTES DE GIRONA, per a reunir/organitzar/coordinar arquitectes motivats per dissenyar i comprometre's amb un encàrrec professional, el de CONSTRUIR un ORFENAT PER A LA FUNDACIÓ NAMASTE CHILDREN HOUSE! Obrim el format 2.0 perquè estiguis al dia i participis de l'evolució del grup, el projecte i el cicle de visites/aportacions/conferències que es planificaran, sense oblidar el gran repte: EL SOSTRE DE 375 NENS I NENES DEL NEPAL.

21.11.11

L'AULA_SESSIÓ 4


AULA DE COOPERACIÓ DEL COAC_girona 
PROJECTE NAMASTE.GIRONA

SESSIÓ   4
DATA       16 DE NOVEMBRE DE 2011




ESTAT DEL PROJECTE
  • Fase recollida dades
  • Diagrames d’usos i esquemes, estudi de la implantació i primers esquemes de distribució.

TEMES TRACTATS
  • Resum sessió anterior
  • S’han trobat plànols cartogràfics (1:1000 i 1:50.000) que s’han escanejat i s’estan utilitzant per  començanr a fer l’emplaçament.
  • Es parla sobre els esquemes d’implantació, s’està d’acord en que hi ha d’haver una via principal i algunes secundàries, s’està d’acord en que cal fer “planejament” i considerar tots els equipaments del programa, el planejament pot començar per ser “illes” poc denses amb un % alt de zones lliures i a mesura que van madurant les fases aquestes illes es van densificant i es va consolidant l’estructura, es parla del concepte de graus de privacitat i com això pot influir en el planejament......
  • Es debat de quin hauria d’esser l’esquema a seguir per el disseny del projecte, si partir d’un concepte d’aldea SOS o un esquema més d’acord a la manera de funcionar actual, el client coneix l’existència d’aquest tipus d’orfenat? Té o tindrà l’estructura suficient per tenir una cuidadora per cada 12 nens? Es pot fer un esquema que sigui compatible per els dos tipus de funcionaments? Hi ha molts interrogants però comencem a caminar i tot s’anirà posant a lloc.... ens dividim en dos grups, uns es dediquen a la implantació i els altres a la distribució.
  • Pel que fa a la distribució d’espais i considerant 12 nens per cada unitat, amb la premissa de simplificar l’estructura, i considerant que llums de 4 o 5m seria un valor fàcil de construir i barat, definim mòdul com un espai quadrat de 5x5m. Per començar a treballar i perquè tots partim de la mateixa base es racionalitza l’espai i després, si cal, ja es trencarà l’estructura.

Tenint en compte que els mòduls són de 5m x 5 m, les necessitats en m2 serien aquestes:

2 habitacions nens de 25m2 amb 6 llits cada una.         50m2 = 2 mòduls
            1 habitació per la cuidadora                                         12m2 o 12,5m2 = 1 mòdul
           1 habitació “coixí”                                                        9m2 o 12,5m2 = 1 mòdul
            1 bany                                                                       12m2 o 12,5m2 = 1 mòdul
Sala polivalent- cuina                                                   25m2 = 1 mòduls
  Magatzem, varis, rentador...                                        12,5m2 = 1 mòdul
  Porxo                                                                        12,5m2 = 1 mòdul
          ________________________________________________________
Total                                                                            150m2 = 6 mòduls

En total són uns 150m2 per cada unitat o per cobrir les necessitats de 12 nens, es contrasten aquests valors amb el “master plan” (arxiu dropbox “esquemes juliol”) i els valors no difereixen massa.

Tots a treballar, a fer distribucions, tètris, esquemes..... 

ACORDS
  • Penjar les propostes al dropbox en pdf per la pròxima reunió.
  • Treballar sobre la implantació.
  • Es continuarà buscant informació en les línies temàtiques (Nepal, instal·lacions-energia, sistemes constructius, tipologies)
  • ...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada