QUI, QUÈ, COM, QUAN I PER QUÈ?

creada des del l'AULA DE COOPERACIÓ del COL.LEGI D'ARQUITECTES DE GIRONA, per a reunir/organitzar/coordinar arquitectes motivats per dissenyar i comprometre's amb un encàrrec professional, el de CONSTRUIR un ORFENAT PER A LA FUNDACIÓ NAMASTE CHILDREN HOUSE! Obrim el format 2.0 perquè estiguis al dia i participis de l'evolució del grup, el projecte i el cicle de visites/aportacions/conferències que es planificaran, sense oblidar el gran repte: EL SOSTRE DE 375 NENS I NENES DEL NEPAL.

2.1.12

COM TREBALLEM?

CALENDARI A L’AULA
L’AULA, afronta, com a qualsevol encàrrec professional, el PROJECTE i el seu CALENDARI, distribuint el temps que resta per a l’inici de les obres en 3 PARTS:

1. RECERCA (NOV2011)
1. IMPLANTACIÓ AL SOLAR (DES2011)
1. DISSENY DE LA FASE 1 (GEN2012)

Per tal d’afrontar en condicions un projecte des de la distància, el grup, des de l’aula de cooperació ha treballat intensament des de l’inici en la recerca de material informatiu que els apropés al lloc, tant buscant mapes topogràfics de la zona com referències que els facilitessin conèixer socialment el país. Després d’aquesta primera fase, l’equip d’arquitectes afronta ara el repte de la implantació del programa al solar, tenint en compte que en primera instància se’n construirà una part, per seguir, un cop aconseguit més finançament, amb la resta. Finalment, i en les pròximes setmanes, caldrà resoldre cada un dels edifici i el seu programa de necessitats específic.

Amb la col.locació de la primera pedra, al FEBRER de 2012, l’aula preveu enviar representació de NAMSTE.GIRONA, per a supervisar i continuar amb el repte engendrat a la quarta planta del PIA ALMOINA.


LA COL·LABORACIÓ EXTERIOR
Així, El desconeixament, la falta d’experiències tant al territori com en un projecte d’aquestes característiques, i la inquietud que domina el grup per trobar resposta a tants dubtes, han provocat que al voltant de L’AULA DE COOPERACIÓ s’hagi generat un cicle de visites i aportacions exteriors útils pel desenvolupament del projecte, però també compartir amb altres professionals de l’arquitectura i d’altres disciplines, com amb la ciutadania en general, coneixements sobre la combinació ARQUITECTURA I COOPERACIÓ.

Amb tal efecte, s’han programat un seguit d’activitats complementàries com poden ser xerrades i conferències.

Fins ara, han visitat l’AULA els arquitectes JORDI PUJOL amb una experiència professional de 2 anys cooperant amb la FUNDACIÓ VICENÇ FERRER; SANDRA BESTRATEN, professora de l’ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ARQUITECTURA DE BARCELONA que des d’“UNIVERSITAT SENSE FRONTERES” promou des de fa 10 anys el paper de l’arquitecte en la cooperació des de la Universitat; NÚRIA VILARRUBLA que va finalitzar els seus estudis projectant un ORFENAT A BOLÍVIA; ARQUITECTES SENSE FRONTERES amb la seva experiència durant més de 20 anys combinant arquitectura i cooperació, i XAVI CODINA, que ha fet varies intervencions al NEPAL des de CATALUNYA, de la mà d’AMICS DEL NEPAL.

Pròximament, entre les activitats programades hi ha la participació aquest proper gener, de VICKY SHERPA, cooperant catalana que fa més de 20 anys que lluita per portar l’educació al NEPAL; i esperem concretar la visita de l’arquitecta BENEDETTA TAGLIABUE, que ha projectat una ESCOLA DE PRIMÀRIA al NEPAL.




ESPAI VIRTUAL
L’espai físic de l’AULA DE COOPERACIÓ no és l’únic lloc de treball i de relació amb el PROJECTE. Aprofitant les noves tecnologies,
s’han inclòs eines 2.0 perquè tothom, els més implicats o els simplement interessats, des de la proximitat però també des de la distància, estiguin permanentment al dia i puguin participar de l’EVOLUCIÓ DEL GRUP, el PROJECTE i el CICLE D’ACTIVITATS generat al seu voltant. Són uns quants els que ja l’utilitzen.
LES EINES 2.0 QUE UTILITZA LA PLATAFORMA SÓN:
  • El blog, www.namastegirona.blogspot.com, on comptem després de 2 mesos en funcionament amb 1100 visualitzacions i, on regularment es publica l’evolució del projecte i del grup a cada sessió, a més de les visites puntuals a l’espai de treball.
  • Facebook, www.facebook.com/NAMASTE.GIRONA, amb 75 seguidors, com a mitjà de comunicació dinamitzador dels seguidors del projecte i de comunicació d’esdeveniments futurs al voltant de l’aula.
  • I Twitter, amb @namastegirona, com a finestra on es publica i es retransmet tot el que va succeint.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada