AULA DE COOPERACIÓ DEL COAC_girona PROJECTE NAMASTE.GIRONA | |
SESSIÓ 7 (INTENSIU) DATA 7 DE DESEMBRE DE 2011 |
ESTAT DEL PROJECTE
- Fase recollida dades
- Implantació i model d’orfenat.
TEMES TRACTATS
- Resum sessió anterior i posada al dia als nouvinguts (Juanan Roig, Miriam Jorba, Laia Solé)
- Respostes rebudes d’en Bisma
- Seguim a l’espera de rebre el plànol topogràfic que estan realitzant al Nepal.
- Llista d’assistència dels membres de l’Aula a les sessions.
- Divisió en 3 grups de treball: implantació en el solar, tipologia mòdul allotjament nens i resums premsa / dossier difusió.
TREBALL PER GRUPS
- Implantació: (veure croquis escanejats). Estudiem els condicionants de l’entorn que són la irregularitat del solar, l’estret accés, l’assolellament, el lleuger pendent, els antics arrossars aterrassats, la proximitat amb l’escola del solar veí, el barranc enmig del solar, la trama urbana dispersa. Es treballa pensant amb la implantació dels edificis de totes les 4 fases. Un cop predimensionats els edificis i espais es van definint les següents premisses: crear una concatenació d’espais-plaça a partir de l’accés per definir zones més públiques i transitades i zones més recollides i d’ús més intern. Així, en l’entrada al campus hi hauria un espai-plaça de rebuda (de 30x30 m aproximadament) definida espacialment per els edificis i espais d’ús més comunitari o que han d’estar prop de l’accés (casa del guarda, centre dones, menjador, aparcament, caseta del generador – si cal). Aquest primer espai més públic i obert al poble es concatena amb un espai més gran, d’ús més intern i definit espacialment per els edificis del menjador, biblioteca- oficines, etc). Aquest segon gran espai-plaça podria estar obert al “barranc verd” i serviria de “distribuïdor” cap als dos sectors restants del solar. El sector sud tindria un ús més estaria ocupat per els centres de discapacitats i gent gran, els allotjament de treballadors. També hi hauria les hortes i la granja que aprofitarien la topografia existent dels arrossars. El sector oest tindria l’ús d’allotjament per a nens. Els edificis s’alinearien amb el mur perimetral i s’orientarien a sud i amb vistes a la gran zona de jocs i al “barranc-verd”. En la posada en comú es proposen diferents maneres de concatenar els espais i la possibilitat d’eliminar el mur per obrir l’espai de la segona plaça proposada amb el pati de l’escola existent del solar veí.
- Tipologia mòdul allotjament nens: (veure croquis escanejats). Un debat previ comença a dibuixar el que seran les primeres decisions que s’aniran consolidant al llarg de la sessió. Per una banda decisions extretes de les respostes del mail d’en Bisma, com poden ser l’execució total de 6 mòduls d’orfenat amb una capacitat per 20 nens cadascun d’ells (4 mòduls en la primera fase i 2 mòduls a l’expectativa d’un futur creixement). Interpretem del mail el fet d’incorporar una persona adulta que es faci càrrec de 2 mòduls alhora. Els quals decidim que per raons pràctiques i de funcionament s’agruparan per sexes.
Es continua el treball de la sessió replantejant les superfícies aproximades establertes l’anterior dia, amb la intenció d’adequar-les més a un us racional i funcional de l’espai.
Continuant amb les reflexions anteriors, i aquest cop procurant introduir-nos en una escala més petita que ens permeti ja esbossar les primeres línies de com es distribuiran els espais interiors del mòdul, se’ns planteja una incògnita important.
Cal partir des de l’inici en que els diferents mòduls es relacionaran arquitectònicament entre si, generant espais intersticials de relació i/o transició, el grup creu que si. Creiem que no fora bo acabar amb edificis independents exempts els uns dels altres, i pel que sembla per consens general, es pretén buscar la interpretació exterior dels diferents mòduls de l’orfenat com varies parts d’un tot.
Establir aquestes premisses ens porta a desenvolupar el següent aspecte, que serien els paquets interiors de cada mòdul. Intuïtivament s’estableixen 3 grups d’estances secundàries i 1 espai central dominant.
Els 3 grups d’estances serien: g01_dormitoris nens; format per 3 habitacions (6+6+8nens) les quals apart dels llits amb llitera també disposarien d’un espai d’emmagatzematge per a cada nen, g02_dormitoris adults; en aquest cas, seria una estança individual, habilitada per tal que una persona adulta pogués passar-hi tot el dia alhora que es fa cura dels nens, g03_zones humides; cuina i banys. Finalment l’espai restant que prendria una posició central seria el destinat a estar, menjador on bàsicament es desenvoluparia la major part de vida quotidiana. Aquest espai no es troba tancat per mur propis, sinó que unes primeres intencions ens porten a definir-lo com a zona restant entra la interacció dels tres grups anteriorment esmentats.
La sessió es tanca aquí, amb una posada en comú amb la resta d’integrants de l’aula. Aquestes conclusions breument explicades anteriorment, enceten un debat entorn varis aspectes funcionals de la relació de les peces entre si, la proporció i la dimensió d’aquestes. Sembla que de moment formalment la idea pren força, i s’opta per seguir aquesta primera línia plantejada.
ACORDS
- Es continuarà buscant informació en les línies temàtiques (Nepal, instal·lacions-energia, sistemes constructius, tipologies).
- S’informa de la trobada amb la premsa al Col·legi d’arquitectes el dimecres 15 de desembre (11:00 am) per tothom que hi pugui assistir.
- S’acorda quedar per treballar tarda el dimecres dia 15 de desembre (16:00pm).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada